Bra premiär! 3 st metergäddor

Senast Christoph hälsade på mig från Tyskland var förförra vintern. Då drog han en isgäddmadam på hela 11,7kg. Den här gången besökte vi ett annat vatten och hoppades på lite grov fisk även denna gång. Eftersom även jag ville vara med och leka den här gången bestämde vi att ta varannat napp. Mörtarna sänktes ned av Christoph i hålen jag borrade, en arbetsfördelning som kom sig av att jag p g a lite ryggbesvär klarade av stående arbete bättre än hukande. Den som fick belöning för slitet var Christoph! Vilket var föga förvånande, slumpen har alltid medfört att han får de stora fiskarna när vi ska dela på fångandet. Det är bara att se på dagens bildcollage så förstår du.. inte en bild på undertecknad! Medan mina gäddor vägde under 3kg allesamman fick Christoph alltså nöjet att hala och dra med pigga och korta och feta firrar. Men vem har någonsin sagt att fiske är rättvist. Nåväl det kan jag ta, ganska kul faktiskt att han kommer hit en dag och lyckas så bra. Längden på de tre största gäddorna 99cm, 101cm och 101cm igen. De två största 7,5 resp 8,0kg. Ismete är balsam för själ och varmt för hjärtat, välkommen ut på ett försök! Hälsar Hans


Mejla eller ring


Fiskeguide Hans Nordin
Email: nordin.fiske@telia.com
Mobi:l 070-438 49 68


Fiskeguide Hans Nordin – Hemsida
Fiskeguide Hans Nordin Legenden på Facebook
Fiskeguide och författare Hans Nordin – Wikipedia
Fiskeguide Hans Nordin på Outdoor

Kommentera

