Fiskeguide Hans Nordin lär dig fiska på dina hemmavatten

Hans skriver att han varken är trollkarl eller supermagiker. Däremot äger han kunskaper och verktyg som leder till framgång i fiske. Det kan jag personligen intyga. /Börje

Så här skriver Hans:

Genom åren har jag fått ganska många förfrågningar om jag kan hjälpa folk att komma underfund med fisket på sina egna hemmavatten. Det kan vara vattnet där man har sin båt eller sin sommarstuga. Eller där man helt enkelt brukar fiska. Ibland har man lyckats hyggligt med fiske efter en eller annan art, men med sämre resultat när det gäller en annan. Men i allmänhet har man helt enkelt svårt att få någon fisk överhuvudtaget. Det här är en sorts utmaningar jag älskar att ta mig an. I synnerhet om det handlar om ett vatten som är tämligen okänt även för mig. Feedbacken från kunder som anlitat mig utifrån de här önskemålen har varit väldigt inspirerande. Inte för att varje enskilt uppdrag har inneburit massfångster varje gång. För så har det inte varit. Däremot har man oavsett hur fångsterna sett ut just den dagen uppdraget ägt rum fått så pass mycket på benen när det gäller att ”tänka fiske” och att tillämpa metoder på rätt sätt vid rätt tillfälle så att det egna fisket framöver har blivit betydligt mer framgångsrikt än tidigare. Glada återkopplingar med rapporter om storgäddor gösar och fina abborrar har talat sitt tydliga språk. Praktik och teori i samma paket är oslagbart! Välkommen alltså att bli mer framgångsrik på dina fiskevatten – och det spelar ingen roll om utmaningen handlar om fiske från båt eller isen.

Fiskeguide Hans Nordin

Kommentera

