Mission – Finn havsöringen

Ibland är uppdraget att guida riktigt duktiga fiskare på deras egna hemmavatten.

Stefan som är en erfaren öringfiskare hade av någon anledning börjat tvivla lite på förmågan efter två år på sitt nya hemmavatten. Vi körde ut med hans båt i ett vatten jag själv aldrig fiskat öring tidigare. Begränsade dagens sök till ett område som såg riktigt lovande ut med många ögonläckra möjliga öringhak.

Tyvärr kantrade vinden om successivt under dagen. Men vi jobbade på och till slut lyckade Stefan kroka och landa en öring på en av de läckraste platserna – kul!. En stund innan hade jag bränt en skaplig firre på en annan udde.

” Jag drar ut imorgon igen och kör samma varv!”

sa Stefan..

Och det gjorde han. Det dröjde inte länge innan jag fick ett mess med bild och åtföljande text.

”Tack för gårdagen –det gav mig självförtroendet tillbaka – dagens första öring landades efter 15 minuter!”

Tack för feedbacken Stefan – kul – kör på.

Fiskeguide Hans Nordin

Kommentera

