Födelsedag i fiskens tecken

”Sedan vi blev ett par har jag knappast fått någon fisk alls när vi fiskat tillsammans, men innan jag träffade Johan fick jag alltid fisk!”

Ok – tänkte guiden – här fanns det alltså lite sårad stolthet att reparera. Och en skör balansgång för Johan att gå.

Men det blev ett fiske med romantiska förtecken.

Johan som bokat dagens överraskning till Tina på födelsedagen hade alltså överlåtit hela dagen till Tina. Vilket jag tyckte var gulligt. Ändå gulligare var det att Johan hela dagen höll sig lite i bakvattnet för att ge Tina chansen till första hugget på varje fiskeplats. Vilken gentleman! Och ett upplägg som Tina tycktes helnöjd med.

” – Då väljer jag nog den vackra skärgården”

– sa Tina på frågan om vi skulle lägga dagen efter vassar och stor gädda eller i fantastisk vacker utskärgård där fisket kunde gå hur som helst.

Nu hade ett ordentligt kallras under natten satt ner aktiviteten på gäddorna så när de visade intresse var det inte så lätt att kroka dem.

Tina hade 4 ganska stora gäddor men de satt inte lyckades komma loss. – Men hon krokade också två stycken. Bra gjort med tanke på att de högg så försiktigt.

Johan krokade tre. Hur som helst blev det ett mycket lyckat födelsagsfirande i fisken tecken.

Hälsar

Fiskeguide Hans Nordin

Lämna en kommentar